dinsdag 3 juli 2012

Nicolette van Dam presenteert 'Mijn Naam is Michael Jackson' @ Dutch Babes



VTM en RTL4 gaan vanaf vandaag op zoek naar jonge en volwassen imitatoren van Michael Jackson voor een talentenjacht gepresenteerd door Koen Wauters en Bekende Nederlandse presentatrice Nicolette Van Dam. In Nederland is concurrent SBS6 precies hetzelfde van plan.

In het nieuwe programma, dat de werktitel 'Mijn Naam is Michael' draagt, gaan vtm en RTL4 op zoek naar zowel een jonge als een volwassen Michael Jackson die de King of Pop op een overtuigende manier kunnen neerzetten.

De kandidaten moeten de populaire hits van Michael Jackson kunnen zingen zoals hij dat jarenlang succesvol deed, maar minstens zo belangrijk zijn z’n ongezien knappe dansbewegingen.

De winnaar van de talentenjacht zou volgens Nederlandse bronnen een plaatsje krijgen in een Tribute-theaterreeks die in Nederlandse en Belgische zalen zal lopen, geproduceerd door Albert Verlinde. Dat was de producent uit de jury van die andere talentenjacht, Op Zoek naar Maria. De presentatie ligt in handen van Koen Wauters en de Nederlandse Nicolette Van Dam, in Vlaanderen bekend als een van de ‘Voetbalvrouwen’.

In Nederland spreekt men inmiddels al van een kleine tv-oorlog rond Michael Jackson. Daar liet SBS 6, de grote concurrent van RTL4, een goeie week geleden namelijk al weten dat het komend voorjaar op de proppen komt met 'Move Like Michael Jackson', een talentenjacht voor de ultieme imitator van de dansbewegingen van de King of Pop.

'Move Like Michael Jackson' zal tegelijkertijd in een Britse versie op BBC lopen en kan daardoor rekenen op een indrukwekkende jury waarin onder meer broer Jermaine Jackson zou zetelen. De winnaar, vermoedelijk zowel de Nederlandse als de Britse, mag volgend jaar optreden op een officieel Memorial Concert voor Jackson.

Of de Jackson-strijd zal overslaan naar Vlaanderen, is nog niet duidelijk. VT4, zusterzender van het Nederlandse SBS6, wil nog niet bevestigen of Move Like Michael Jackson straks ook in Vlaanderen zal te zien zijn.

Vanaf vandaag kan iedereen - jong en oud - zich inschrijven voor ‘Mijn Naam is Michael’

Na de 'ijsdansoorlog' lijkt nu een gevecht om de beste Michael Jackson-imitator los te barsten tussen de zenders SBS 6 en RTL 4.

Onlangs kondigde SBS aan op zoek te gaan naar mensen die kunnen dansen zoals Jackson in de show Move Like Michael. RTL 4 maakte gisteren uit naam van Bekende Nederlandse presentatrice Nicolette Van Dam bekend dat de zender in Mijn Naam Is Michael zoekt naar personen die de King of Pop op een overtuigende manier kunnen neerzetten.

Taco Zimmerman van Tuvalu Media, dat Move Like Michael voor SBS 6 produceert, zegt verbaasd te zijn. "Ik heb met Erland Galjaard, de programmadirecteur van RTL 4, gesproken over deze show. Hij toonde in Cannes veel interesse voor Move Like Michael en ook daarna hebben we er herhaaldelijk contact over gehad." RTL zegt al maanden met het idee van Mijn Naam Is Michael bezig te zijn, samen met het Vlaamse station VTM. "We gaan ook de film This is it uitzenden. Michael Jackson houdt momenteel veel mensen bezig", aldus een zegsvrouw.

Een woordvoerder van SBS laat weten dat het aan RTL is om te beslissen of de kijker moet kiezen uit twee soortgelijke onderwerpen. "Wij brengen dit in het voorjaar op zaterdagavond en verwachten dat RTL voor een andere dag zal kiezen. Tijdens de 'ijsdansoorlog' besloot RTL om wel recht tegenover ons te gaan zitten."

De show van SBS, die Move Like Michael Jackson zal gaan heten, komt in het voorjaar van 2010 op tv.

In de jury zitten onder andere Michaels broer Jermaine Jackson en choreograaf Lavelle Smith Junior. De winnaar mag optreden tijdens het memorial concert van het onlangs overleden popicoon.

RTL werkt voor het programma samen met de Belgische zender VTM en komt eveneens volgend jaar met de zoektocht, die Mijn naam is Michael heet. Nicolette van Dam neemt dus samen met Koen Wauters de presentatie voor haar rekening.

In de RTL-versie wordt gezocht naar zowel een jonge als oude Michael. Iedereen die goed kan dansen en zingen mag meedoen aan de talentenjacht. De winnaars komen met een 'lofzang' voor Michael in het theater te staan.

Volgens Nicolette Van Dam is het puur toeval dat de zenders met hetzelfde concept komen. De presentatrice zegt in RTL Boulevard dat ze al maanden bezig zijn met de ontwikkeling van het programma en dat SBS het alleen eerder heeft aangekondigd.

Nicolette van Dam wordt ook nog eens twintig kilo dikker. Haar karakter Solange in Voetbalvrouwen bekommert zich totaal niet meer om haar uiterlijk. Een dieet van pasta met roomsaus ging de presentatrice voor die paar afleveringen te ver. Een dikmaakpak maakt haar verbijsterend voluptueus. „Er waren foto’s gemaakt met mijn mobiel. Mijn vriend Bas kwam niet meer bij.”

Nicolette Van Dam slaat haar hand voor haar mond. „Ik moest dan als voetbalvrouw Solange achteromkijken en de camera ging daarna verder naar beneden over mijn naakte lichaam. Mijn rug, mijn billen, mijn dijen. Alleen zijn de beelden niet van mijn eigen vetrollen. Maar die van een blote stand-in, die zich net als ik moest omdraaien. Ik vond dat wennen.”

„Dat meisje zat er niet mee”, vertelt Nicolette Van Dam. „Die had gewoon vrede met haar lichaam. We hebben nog vreselijk gelachen. Maar ik was toch elke opnamedag weer blij dat ik dat dikmaakpak uit mocht. Kijk, het was natuurlijk wel heerlijk. Ik had maar een half uur make-up nodig, ik hoefde mijn haar niet te doen. En als ik een pukkel had was dat prima voor de rol. Solange heeft in de komende Voetbalvrouwen gewoon lak aan Italo. Ze gaat helemaal van het normale leven afwijken en zit de hele dag te vreten. Ze zegt dat ze zich altijd voor Italo heeft opgeofferd en dat hij dan nu maar van haar moet houden om wie ze is en niet om hoe ze eruitziet.” Nicolette Van Dam zucht: „Ik besef nu wel meer dan ooit dat het fijn is om slank te zijn. Want ik ging me met dat pak aan wel anders gedragen. Lusteloos. Ik hing maar een beetje onderuitgezakt in stoelen. Nee, het voelt nu nuttig om te letten op wat ik eet.”

Reageerde je omgeving anders op je toen je dik was? Je bent normaal gesproken een bloedmooie meid.
„Ik liet Bas foto’s zien en hij moest echt keihard lachen. Ja, en mensen op de set vonden het geinig. Ik heb gedraaid met Yolanthe, zij won de missverkiezing van ons tweeën, hihi… Je zegt trouwens dat ik een mooie vrouw ben. Ik heb dat dus helemaal niet door. Als mensen op een feest hun hoofd naar me omdraaien voel ik me daar best a-relaxed door. Het komt door mijn opvoeding. Als ik vroeger iets over uiterlijk tegen mijn moeder zei, riep ze me altijd tot de orde: ’iedereen is hetzelfde’. Ik hou me er ECHT NIET mee bezig.”

Sinds 30 juni 2008 presenteert Nicolette van Dam het programma De Bloemenstal op RTL 4 samen met Winston Gerschtanowitz, hiermee werd een nieuwe weg voor haar geopend bij RTL 4. Sindsdien kan ze gezien worden als een van de gezichten van RTL met onder andere Ik wed dat ik het kan, Achmea Kennisquiz en WieKent Nederland.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten