zondag 1 juni 2014

Lieke van Lexmond cover fotoshoot Nederlands mannenblad @ Bekende Nederlandse presentatrices


Lieke van Lexmond heeft in Amsterdam haar tweede Pl@yboy-cover onthuld. De soapie, die vorige kerst voor het eerst bloot in het mannenblad stond, reisde voor de glamour fotosessie af naar de Seychellen. "Eigenlijk zou elke vrouw zo'n fotoshoot van zichzelf moeten laten maken voor als ze als 45-jarige uitgezakt op de bank zit", zei ze.

Winston Gerschtanowitz, die samen met Hollandse meid Van Lexmond in de soap Goudkust speelde, hielp de 26-jarige actrice om het doek van de uitvergrote voorpagina te trekken. Actrice Jette van der Meij, net als Van Lexmond te zien in Goede Tijden Slechte Tijden, was evenals oud-GTST-collega Wilbert Gieske bij de presentatie aanwezig.

Voor de sexy brunette was de bloot fotoshoot geen herhalingsoefening. "Ik vind deze veel persoonlijker dan de vorige", legde ze uit. Destijds poseerde de soapie in sexy lingerie. Ze speelde voor de shoot een rijke dame in een chique landhuis.

Met de naakt fotoshoot spekt Van Lexmond niet alleen haar eigen zak. Vijf foto's uit Playboy worden geveild voor de World Society for the Protection of Animals. De actrice maakte woensdag bekend dat ze ambassadrice is geworden van de stichting. Lieke Van Lexmond gaat zich inzetten voor een opvangcentrum voor orang-oetans op Borneo.

De naaktfoto's in het nieuwste nummer van het herenblad, dat vanaf donderdag in de winkel ligt, zijn afwisselend afgedrukt in zwart-wit en kleur. Ze tonen hoe Van Lexmond in evakostuum over het strand en in de branding dartelt.

Na een moeilijke periode straalt GTST-actrice Lieke van Lexmond als nooit tevoren. Twee keer naakt in de Pl@yboy, een relatie met een van de begeerlijkste mannen van Nederland en presentatrice van ‘Dancing with the Stars’.

,,Als alles alleen maar goed gaat in het leven, leer je niet veel.''
De ogen van Lieke van Lexmond glanzen net zo als de duizenden lovertjes op haar legging. Het regent bloemen, complimenten en lieve sms'jes na haar succesvolle debuut als presentatrice van Dancing with the Stars.

Zelf haalde ze opgelucht adem toen ze de kijkcijfers zag: dik 1,1 miljoen mensen zaten vorige week vrijdag voor de televisie voor een nieuwe, opgefriste reeks van het programma waarin houterige BN’ers transformeren tot swingende ballroomdansers.

,,Ik heb me tot nu toe nog nooit druk gemaakt om kijkcijfers. Maar RTL neemt toch een risico door mij daar neer te zetten, dan doe ik extra mijn best om dat vertrouwen niet te beschamen,’’ zegt ze.
Haar voltallige familie zat in de zaal voor de morele steun. ,,Ik had zó dik kippenvel op mijn armen toen ik van die trap afkwam met Beau (medepresentator Beau van Erven Dorens, red.). Daar sta je toch maar mooi met je 27 jaar, dacht ik. In Studio 1, met al die mensen. Maar ik was totaal niet nerveus. Ik snapte er zelf eigenlijk niets van. Ik was zó relaxed. Ik heb er echt van genoten. Er hing zo’n mooie energie.

,,Het komt ook door Beau dat het zo goed ging. Die is heel impulsief en improviseert graag. Dat geeft mij het gevoel dat ik me ook niet aan ieder woord hoef te houden dat we hebben gerepeteerd. Zo werk ik bij Goede Tijden ook. Ik kan op het laatste moment nog iets veranderen aan een scene.''

Natuurlijk, er zijn nog genoeg punten waar ze aan moet werken, dat weet ze zelf maar al te goed. ,,Toen ik een deel terugzag van de eerste aflevering, dacht ik op een gegeven moment: kom Lieke, het kan wel iets minder met al die superlatieven. Riep ik weer dat ik het ‘fantastisch’ vond hoe een paar gedanst had. Maar dat meen ik oprecht. Omdat ik aan een eerdere reeks zelf heb meegedaan, weet ik hoe knap het is wat mensen doen. Hoe spannend het is om daar te staan.’’

Het kan momenteel niet op voor Van Lexmond. Ze doet en kan alles, lijkt het. Acteren, presenteren, zingen, stond binnen één jaar twee keer in volle glorie in de Pl@yboy en de actrice vond een nieuwe liefde: GTST-tegenspeler Mark van Eeuwen. Ze waren al bevriend, maar tijdens een weekendje skiën in Zwiterland sloeg de vonk over.

Aan al die voorspoed ging een moeilijk jaar vooraf. Haar vriend Jeroen Rietbergen liet haar na vier jaar in de steek voor de ruim 15 jaar oudere Linda de Mol. De vaderlandse entertainmentpers had er maandenlang de handen vol aan.
Lieke Van Lexmond wil het er niet meer over hebben. Het is klaar, over. Ze wil er alleen in algemene zin iets over kwijt. ,,Als alles alleen maar goed gaat in je leven, leer je niet veel. Het jaar 2008 was een achtbaan, maar ik ben enorm gegroeid als mens. Dit soort dingen vormen je. Alles wat gebeurt, is ergens goed voor. Dat geloof ik heilig.

,,Natuurlijk beïnvloedt het ook je houding naar mannen toe. Vergelijk het met een hond: als je een keer hard bent gebeten, loop je er de volgende keer iets voorzichtiger langs.’’

Ze neemt nog een slok thee. ,,Vorige week vrijdag, toen ik hier in Aalsmeer de parkeergarage in reed voor de eerste aflevering van Dancing with the Stars, was zo bijzonder. Ik had net voor mezelf ‘dank je wel’ gezegd. Niet tegen God ofzo, daar geloof ik niet zozeer in. Wel dat er meer is tussen hemel en aarde. Maar ik denk dat je het voornamelijk zelf moet doen.

,,Ik had zo’n onzekere kriebel in mijn buik. Op dat moment draaiden ze het liedje Tonight van Tina Turner en David Bowie op de radio. Wanneer hoor je dat nog? Voor mij is dat een heel bijzonder nummer. Ik deed dat altijd na tijdens playbackshows. Toen ik de regel Everything’s gonna be alright tonight hoorde, was ik in één keer die kriebels kwijt. Als beschermengelen bestaan, heb ik een paar mooie om me heen.’’

Ze werkt hard voor haar succes. Maar een compleet uitgestippeld carrièreplan heeft ze niet. ,,Ik geloof heel erg dat iets komt als het moet komen. Ik wilde graag presenteren, RTL wilde dat ook, maar dan ga ik niet honderd keer bellen of er al iets is. En dan opeens krijg ik zo’n droomprogramma dat ook nog eens ontzettend goed bij me past. De toon is gezellig, positief. Deelnemers afzeiken zou niets voor mij zijn.’’

Sinds haar vijfde levensjaar staat ze regelmatig voor de camera, op haar zestiende brak ze door in de SBS-soap Goudkust. Sindsdien is ze nauwelijks meer van het scherm geweest. Toch kan ze haar werk in de spotlights goed relativeren. Want het blijft maar werk, vindt ze. Haar familie en vrienden zijn veel belangrijker. Neefje Dean noemt ze haar ‘allesie’.

Ze prijst zich gelukkig met het warme gezin waar ze uitkomt. Moeder Van Lexmond crosste op woensdagmiddag heel Nederland door in haar Fiat Panda om haar drie kinderen - Lieke heeft een oudere broer Jits en zus Jetteke - bij de diverse klussen af te leveren, een bikini fotoshoot voor de Oilily-agenda of de Wehkamp.

,,We wilden het zelf, van mijn ouders hoefde het helemaal niet. Er is toch niets leukers voor een meisje dan mooie kleren aan te krijgen en opgemaakt te worden en dan maar gekke bekken trekken voor de camera.
,,Ik zag het niet als werk. Was helemaal verbaasd toen ik er later achterkwam dat ik er geld mee had verdiend. Het was een leuke hobby en zo zie ik het nog steeds.’’
De familie is heel close. Zus Jet doet haar styling, ook tijdens beide naaktreportages in Pl@yboy. Haar ouders waren de eersten met wie ze overlegde toen ze was benaderd door het mannenblad. ,,Het zijn net halve hippies, met bloot hebben ze geen moeite. Zij vonden het alleen heel belangrijk om te zien dat ik het echt zelf wilde.

,,Ik zie naakt ook niet zozeer als sexy, maar als iets natuurlijks. Ik vind het gewoon mooi. Al vinden anderen het alleen maar geil, dat weet ik ook wel. Maar het is toch een fantastische herinnering voor als ik oud en rimpelig ben? Maar nu is het wel klaar, hoor. Ik ga niet voor de derde keer bloot poseren.’’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten